Кількість
|
Вартість
|
||
|
Зміст цієї сторінки:
1. Що таке торговельна марка, знак, бренд, логотип
2. Як охороняється торговельна марка
3. Навіщо реєструвати торговельну марку
4. Вартість реєстрації торговельної марки в Україні
5. Альтернативні способи реєстрації (захисту) логотипів
1. Що таке торговельна марка, знак, бренд, логотип
Торговельна марка — будь-яке позначення або комбінація позначень, які застосовуються для індивідуалізації товарів (послуг) та дають можливість відрізнити товари або послуги однієї особи від товарів або послуг інших осіб.
Знак для товарів і послуг, товарний знак, торговий знак, знак обслуговування, товарна марка, фірмовий знак, знак фірми, знак компанії, trademark — це синонімічні терміни, що позначають торговельну марку та зустрічаються в законодавстві України та інших країн.
Бренд — це поняття зі сфери маркетингу, яке включає сукупність уявлень, асоціацій, емоцій, ціннісних характеристик, пов’язаних з торговельною маркою (знаком), продуктом чи послугою у свідомості споживача. У побуті торговельну марку (знак) часто називають брендом, до нас звертаються з проханням зареєструвати бренд. Насправді ми можемо зареєструвати торговельну марку, сформувати необхідний обсяг охорони, а потім ви використовуєте цю торговельну марку, щоб створити бренд, завоювавши довіру споживачів.
Можлива і зворотна ситуація щодо бренду: ви створили впізнаваний бренд (у вас є назва, логотип, слогани, продукт, шанувальники), і лише потім ви здогадуєтеся чи вам підказують, що цей бренд потрібно захистити шляхом реєстрації однієї чи кількох торговельних марок. Ця ситуація трапляється часто, але в такому випадку власники бренду, вклавши значні кошти в “розкрутку” бренду, ризикують втратити свій бренд або суттєво звузити можливості свого розвитку, якщо конкурент раніше подасть на реєстрацію таку саму чи подібну торговельну марку.
Логотип — це поняття зі сфери дизайну, що являє собою графічний знак, емблему, символ, виконані у вигляді оригінального графічного позначення або літерного (шрифтового) накреслення. Якщо логотип використовується для індивідуалізації товарів та/або послуг, такий логотип можна зареєструвати як торговельну марку.
Найчастіше реєструють такі види торговельних марок:
- Словесні — торговельні марки, що складаються з існуючих чи вигаданих слів або сполучень літер, цифр (наприклад, назви компаній, позначення, які слугують для індивідуалізації товарів або послуг, слогани, які використовуються в рекламних цілях, девізи);
- Зображувальні — торговельні марки, що складаються з графічних композицій будь-яких форм на площині (наприклад, логотипи, емблеми, етикетки);
- Об'ємні — торговельні марки у вигляді тривимірних фігур або їх композицій (наприклад, форма пляшки, пакування, вивіски);
- Комбіновані — торговельні марки у вигляді комбінації словесних позначень, плоских графічних композицій та/або тривимірних фігур.
Рідше реєструють такі види торговельних марок:
- Кольори та комбінації кольорів;
- Світлові торговельні марки;
- Звукові торговельні марки;
- Запахи;
- Ваш варіант — наприклад, танок)))
2. Як охороняється торговельна марка
Обсяг правової охорони торговельної марки
Власник торговельної марки отримує монопольне право на використання своєї торговельної марки для позначення певних товарів та послуг, перелік яких визначається при реєстрації. Обсяг цього монопольного права (обсяг правової охорони торговельної марки) визначається:
- зображенням ТМ; та
- переліком товарів та/або послуг, внесеним до державного реєстру, щодо яких вона зареєстрована.
Це означає, що власник торговельної марки може заборонити іншим особам використовувати ідентичні і схожі до ступеню змішування торговельні марки щодо таких самих або однорідних товарів і послуг.
Щоб визначити ступінь схожості торговельних марок, патентний повірений, а згодом і експерт Національного органу інтелектуальної власності (раніше — Укрпатент) застосовує кілька критеріїв. Найважливішими з них є:
- Візуальна схожість — як виглядає ТМ;
- Фонетична схожість — як вимовляється (звучить ТМ);
- Семантична схожість — що означає ТМ;
- Сфера застосування — відносно яких товарів та/або послуг зареєстрована ТМ.
Територіальні межі правової охорони торговельної марки
Права на торговельну марку охороняються лише в тій країні, де видано свідоцтво на таку торговельну марку. Тобто реєструвати торговельну марку потрібно в тій країні (країнах), де ви хочете отримати охорону.
Детальніше про реєстрацію ТМ в Україні
Детальніше про реєстрацію ТМ в інших країнах
Термін дії правової охорони торговельної марки
Право власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Термін дії свідоцтва становить 10 років. Його можна продовжувати кожні 10 років.
Детальніше про продовження дії ТМ
3. Навіщо реєструвати торговельну марку?
1. Отримати монополію на ринку — тобто отримати виключне право використовувати торговельну марку (виробляти продукцію з таким позначенням, надавати послуги), усунути конкурентів, отримавши виняткове право на використання ТМ на певній території, право перешкоджати неправомірному використанню ТМ, забороняти використання ТМ, дозволяти використання ТМ (продавати ліцензію).
2. Можливість уникнути проблем у разі реєстрації такої торговельної марки іншою особою — якщо інша особа зареєструє таку торговельну марку в Україні або іншій країні, де ви продаєте або збираєтеся продавати товари або послуги, вона може зажадати від Вас припинити використовувати відповідне позначення, у т.ч. через суд. Є ймовірність, що Ви зможете відстояти своє право на використання позначення на підставі попереднього користування, але будете істотно обмежені в своїх правах і понесете витрати на оплату послуг юристів та патентних повірених.
3. Збільшити капіталізацію підприємства — підвищення вартості підприємства шляхом оцінки та постановки торговельної марки на баланс, внесення в статутний фонд.
4. Можливість отримувати винагороду власником торговельної марки, який може при цьому бути, наприклад, власником або керівником компанії — можливість виплати грошей керівнику/засновнику (як власнику ТМ) у вигляді роялті (з нарахуванням ПДФО без ЄСВ) за використання ТМ; перерахування роялті за кордон (податок на репатріацію доходів не виникає якщо об'єкт інтелектуальної власності з самого початку зареєстровано на іноземного суб'єкта).
5. Репутаційні вигоди, популярність, задоволення нематеріальних потреб — торговельна марка може бути використана для підвищення репутації, впізнаванності, реклами, збільшення гудвілу.
6. Можливість оптимізації оподаткування, досягнення інших фінансових цілей — використання торговельної марки в якості застави при отриманні кредитів, використання ліцензійних договорів як підстави для платежу на користь компанії-власниці торговельної марки (ліцензіара).
7. Можливість залучення міжнародних процедур для реєстрації в інших країнах — використання української заявки на торговельну марку в якості базової для реєстрації торговельної марки в інших країнах з пріоритетом за датою подання української заявки (міжнародна заявка подається протягом 6 міс., без української заявки не можна подати заявку за кордоном за Мадридською процедурою).
8. Можливість використання позначення на іноземній мові — відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", передбачається обов'язкове використання української мови в діловому обороті, рекламі, при обслуговуванні споживачів і багатьох інших сферах. Але при цьому передбачено, що зареєстровані торгові марки використовуються в тому вигляді, в якому вони зареєстровані (тобто, якщо торгова марка зареєстрована англійською, російською або будь-якому іншому іноземною мовою — ви можете її використовувати в зареєстрованому вигляді).
4. Вартість реєстрації торговельної марки в Україні
Реєстрація торговельної марки — це багатоетапний процес, у ході якого патентний повірений вибудовує обсяг охорони торговельної марки, виходячи з потреб клієнта.
Ми виділяємо 3 основних кроки у процедурі реєстрації ТМ:
- Крок 1 — Попередній пошук (перевірка) ТМ;
- Етап 3 — Підготовка, подання та супроводження заявки на реєстрацію ТМ;
- Етап 3 — Публікація та видача свідоцтва на ТМ.
У рамках кожного з етапів ми надаємо певний обсяг послуг, який відповідає вашим потребам та бюджету; на більшості етапів передбачається сплата державних зборів та мит.
Кінцева вартість реєстрації торговельної марки залежить від переліку наших послуг, які ви замовляєте, та обсягу охорони торговельної марки (кількості класів).
Крок 1. Попередній пошук торговельних марок (не обов’язково, але рекомендується)
Експрес-пошук торговельних марок
Опис | Вартість, грн. | |
30601 | ПОСЛУГА щодо проведення експрес-пошуку ТМ для виявлення зареєстрованих чи поданих на реєстрацію ідентичних ТМ — за базою даних "Спеціальна інформаційна система Укрпатенту" - коеф. 1 (1 пошуковий запит) | 125,00 |
30602 | ПОСЛУГА щодо проведення експрес-пошуку ТМ для виявлення міжнародних реєстрацій, що розповсюджуються на територію України — за базою даних "Madrid Monitor" - коеф. 1 (1 пошуковий запит) | 125,00 |
Поглиблений пошук торговельних марок (словесні ТМ)
Опис | Вартість, грн. | |
30301 | ПОСЛУГА щодо постановки задачі експерту на проведення пошуку (вибір класів для пошуку та висновку, визначення виду пошуку) — відносно словесної ТМ - коеф. 1 | 1250,00 |
30302 | ЗБІР за проведення пошуку тотожних та схожих торговельних марок [10.4] — 1-й клас товарів або послуг | 864* / 1728** |
30303 | ЗБІР за проведення пошуку тотожних та схожих торговельних марок [10.4] — кожний наступний клас товарів або послуг понад 1 | 174* / 348** |
* словесна або зображувальна ТМ
** комбінована ТМ
Аналіз результатів пошуку торговельних марок та надання висновку
Опис | Вартість, грн. | |
30701 | ПОСЛУГА щодо аналізу результатів пошуку торговельних марок та надання висновку в електронному вигляді або на паперових носіях — за перші 20 результатів — коеф.1 | 1250,00 |
30702 | ПОСЛУГА щодо аналізу результатів пошуку торговельних марок та надання висновку в електронному вигляді або на паперових носіях — за кожні наступні 20 результатів понад перші 20 — коеф.1 | 250,00 |
Крок 2. Підготовка і подання заявки на реєстрацію ТМ
Опис | Вартість, грн. | |
31601 | ПОСЛУГА щодо формування переліку товарів та послуг для реєстрації ТМ — з числа наявних у Міжнародному класифікаторі — за кожний клас товарів або послуг | 1000,00 |
31603 | ПОСЛУГА щодо підготовки та подання комплекту документів заявки на реєстрацію торговельної марки - коеф. 1 | 2500,00 |
31604 | ПОСЛУГА щодо ведення діловодства до завершення процедури реєстрації (відслідковування термінів, отримання документів, інформування про запити) | 1000,00 |
31701 | ЗБІР за подання заявки на реєстрацію торговельної марки (1 заявник) [40100] - 1 клас товарів або послуг | 3200* / 4160** |
31702 | ЗБІР за подання в заявці кольорового зображення торговельної марки [40100] - 1 заявник | 800* / 1040** |
* один заявник
** декілька заявників
Термін сплати — передплата, можна розбити на 2 платежі.
Термін виконання Агентством — 1-2 робочих дні
У разі виявлення експертизою та протиставлення тотожних чи схожих до ступеню змішування торговельних марок, можливі додаткові витрати, пов’язані з підготовкою відповіді на попередню відмову (вартість від 3000 грн за 1 підставу). Ймовірність отримання попередньої відмови експертизи значно зменшується у разі проведення попереднього пошуку та правильного вибору виду і стратегії реєстрації ТМ на підставі результатів пошуку.
Крок 3. Публікація та видача свідоцтва на ТМ
Опис | Вартість, грн. | |
33501 | ПОСЛУГА щодо сплати збору за публікацію та мита за видачу свідоцтва на ТМ, отримання свідоцтва та пересилання Замовникові - для резидентів України | 1250,00 |
33502 | ЗБІР за публікацію відомостей про реєстрацію торговельної марки [41700] - 1 клас товарів або послуг | 600,00 |
33503 | ЗБІР додатково за публікацію кольорового зображення знаку [41700] | 200,00 |
33504 | ДЕРЖАВНЕ МИТО за видачу свідоцтва про реєстрацію торговельної марки - для резидентів України | 85,00 |
Термін сплати — протягом 3 місяців після позитивного рішення експертизи про реєстрацію ТМ.
Термін виконання — публікацію можна замовити після отримання позитивного рішення експертизи (зазвичай через 18-20 місяців після подання заявки за неприскореною процедурою або через 6-7 місяців від дати подачі заявки за прискореною процедурою).
5. Альтернативні способи реєстрації (захисту) логотипів
Реєстрація та захист логотипу як промислового зразка
Зазвичай вже затверджений власником графічний вигляд торговельної марки для безпосереднього використання є результатом роботи дизайнера. Тобто цей результат роботи дизайнера може являти собою результат інтелектуальної, творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання.
У такому разі, графічне виконання торговельної марки (надалі – ТМ) може бути захищене шляхом державної реєстрації такого об'єкта права інтелектуальної власності, як "промисловий зразок", який в інших країнах може називатися "industrial design" або просто "design".
Реєстрація промислового зразка здійснюється із застосуванням Локарнської класифікації або, як її ще називають, Міжнародної класифікації промислових зразків (МКПЗ). 32 клас МКПЗ, зокрема, передбачає такі промислові зразки як: "графічні зображення (двовимірні)", "графічні символи" та "логотипи".
Таким чином, незалежно від наявності чи відсутності державної реєстрації ТМ, охорону може отримати логотип, який відображує цю ТМ.
При цьому, на відміну від охорони торговельної марки, охорона логотипу як промислового зразка не обмежується будь-яким переліком товарів або послуг.
На відміну від процедури реєстрації ТМ, одна заявка на реєстрацію промислового зразка може включати множину промислових зразків, якщо усі вони належать до одного класу МКПЗ та їх кількість не перевищує 100. Тобто, одна така реєстрація може містити до 100 різних логотипів або їх варіантів.
Мінімальні витрати на сплату офіційних зборів та мита, пов'язаних з реєстрацією торговельної марки, складають 3885 грн. А мінімальні витрати на сплату офіційних зборів та мита, пов'язаних з реєстрацією промислового зразка, складають 2217 грн. у разі, коли заявником (майбутнім власником промислового зразка) не є його автор, або 457 грн. у разі, коли заявником є сам автор цього промислового зразка.
На відміну від реєстрації торговельної марки, реєстрація промислового зразка здійснюється лише на підставі формальної експертизи. Тому, якщо звичайна процедура реєстрації торговельної марки на даний момент складає близько 2 років, то звичайна процедура реєстрації промислового зразка складає менше 1 року.
Якщо прискорена процедура реєстрації ТМ складає близько 7 місяців, то прискорена процедура реєстрації ПЗ складає близько 2 місяців.
Однак дія реєстрації промислового зразка обмежується 25 роками на відміну від реєстрації торговельної марки, дія якої може продовжуватися через кожні 10 років необмежену кількість разів.
Консультації щодо торговельних марок
Ми надаємо консультації щодо процедури реєстрації торговельних марок в Україні та за кордоном, а також письмові матеріали, в яких пояснюються етапи та вартість реєстрації.
Безкоштовно надаються:
- перші 15 хвилин усної консультації щодо реєстрації торговельних марок;
- стандартні письмові матеріали щодо етапів та вартості реєстрації.
У більшості випадків безкоштовних консультацій та базових письмових матеріалів достатньо для прийняття рішення про початок співпраці з нами.
Послуги щодо торговельних марок:
Підготовка, подання і супроводження заявки на реєстрацію ТМ
Пріоритет, запити, апеляція, строки
Внесення змін до заявок на ТМ, свідоцтв та реєстрів
Передача прав на заявки та свідоцтва на ТМ — договори і ліцензії
Продовження дії свідоцтва на ТМ, отримання копій, дублікатів, виписок, довідок щодо ТМ