Тут Ви знайдете відповіді на наступні запитання:

Торговельна марка — будь-яке позначення або комбінація позначень, які застосовуються для індивідуалізації товарів (послуг) та дають можливість відрізнити товари або послуги однієї особи від товарів або послуг інших осіб.

Знак для товарів і послуг, товарний знак, торговий знак, знак обслуговування, товарна марка, фірмовий знак, знак фірми, знак компанії, trademark — це синонімічні терміни, що позначають торговельну марку та зустрічаються в законодавстві України та інших країн.

Бренд — це поняття зі сфери маркетингу, яке включає сукупність уявлень, асоціацій, емоцій, ціннісних характеристик, пов’язаних з торговельною маркою (знаком), продуктом чи послугою у свідомості споживача. У побуті торговельну марку (знак) часто називають брендом, до нас звертаються з проханням зареєструвати бренд. Насправді ми можемо зареєструвати торговельну марку, сформувати необхідний обсяг охорони, а потім ви використовуєте цю торговельну марку, щоб створити бренд, завоювавши довіру споживачів.
Можлива і зворотна ситуація щодо бренду: ви створили впізнаваний бренд (у вас є назва, логотип, слогани, продукт, шанувальники), і лише потім ви здогадуєтеся чи вам підказують, що цей бренд потрібно захистити шляхом реєстрації однієї чи кількох торговельних марок. Ця ситуація трапляється часто, але в такому випадку власники бренду, вклавши значні кошти в “розкрутку” бренду, ризикують втратити свій бренд або суттєво звузити можливості свого розвитку, якщо конкурент раніше подасть на реєстрацію таку саму чи подібну торговельну марку.

Логотип — це поняття зі сфери дизайну, що являє собою графічний знак, емблему, символ, виконані у вигляді оригінального графічного позначення або літерного (шрифтового) накреслення. Якщо логотип використовується для індивідуалізації товарів та/або послуг, такий логотип можна зареєструвати як торговельну марку.

Найчастіше реєструють такі види торговельних марок:

  • Словесні — торговельні марки, що складаються з існуючих чи вигаданих слів або сполучень літер, цифр (наприклад, назви компаній, позначення, які слугують для індивідуалізації товарів або послуг, слогани, які використовуються в рекламних цілях, девізи);
  • Зображувальні — торговельні марки, що складаються з графічних композицій будь-яких форм на площині (наприклад, логотипи, емблеми, етикетки);
  • Об'ємні — торговельні марки у вигляді тривимірних фігур або їх композицій (наприклад, форма пляшки, пакування, вивіски);
  • Комбіновані — торговельні марки у вигляді комбінації словесних позначень, плоских графічних композицій та/або тривимірних фігур.

Рідше реєструють такі види торговельних марок:

  • Кольори та комбінації кольорів;
  • Світлові торговельні марки;
  • Звукові торговельні марки;
  • Запахи;
  • Ваш варіант — наприклад, танок)))

Обсяг правової охорони торговельної марки

Власник торговельної марки отримує монопольне право на використання своєї торговельної марки для позначення певних товарів та послуг, перелік яких визначається при реєстрації. Обсяг цього монопольного права (обсяг правової охорони торговельної марки) визначається:

  • зображенням ТМ; та
  • переліком товарів та/або послуг, внесеним до державного реєстру, щодо яких вона зареєстрована.

Це означає, що власник торговельної марки може заборонити іншим особам використовувати ідентичні і схожі до ступеню змішування торговельні марки щодо таких самих або однорідних товарів і послуг.

Щоб визначити ступінь схожості торговельних марок, патентний повірений (а згодом і експерт Укрпатенту) застосовує кілька критеріїв. Найважливішими з них є:

  • Візуальна схожість — як виглядає ТМ;
  • Фонетична схожість — як вимовляється (звучить ТМ);
  • Семантична схожість — що означає ТМ;
  • Сфера застосування — відносно яких товарів та/або послуг зареєстрована ТМ.

Територіальні межі правової охорони торговельної марки

Права на торговельну марку охороняються лише в тій країні, де видано свідоцтво на таку торговельну марку. Тобто реєструвати торговельну марку потрібно в тій країні (країнах), де ви хочете отримати охорону.

Детальніше про реєстрацію ТМ в Україні

Детальніше про реєстрацію ТМ в інших країнах

Термін дії правової охорони торговельної марки

Право власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Термін дії свідоцтва становить 10 років. Його можна продовжувати кожні 10 років.

Детальніше про продовження дії ТМ

1. Отримати монополію на ринку — тобто отримати виключне право використовувати торговельну марку (виробляти продукцію з таким позначенням, надавати послуги), усунути конкурентів, отримавши виняткове право на використання ТМ на певній території, право перешкоджати неправомірному використанню ТМ, забороняти використання ТМ, дозволяти використання ТМ (продавати ліцензію).

2. Можливість уникнути проблем у разі реєстрації такої торговельної марки іншою особою — якщо інша особа зареєструє таку торговельну марку в Україні або іншій країні, де ви продаєте або збираєтеся продавати товари або послуги, вона може зажадати від Вас припинити використовувати відповідне позначення, у т.ч. через суд. Є ймовірність, що Ви зможете відстояти своє право на використання позначення на підставі попереднього користування, але будете істотно обмежені в своїх правах і понесете витрати на оплату послуг юристів та патентних повірених.

3. Збільшити капіталізацію підприємства — підвищення вартості підприємства шляхом оцінки та постановки торговельної марки на баланс, внесення в статутний фонд.

4. Можливість отримувати винагороду власником торговельної марки, який може при цьому бути, наприклад, власником або керівником компанії — можливість виплати грошей керівнику/засновнику (як власнику ТМ) у вигляді роялті (з нарахуванням ПДФО без ЄСВ) за використання ТМ; перерахування роялті за кордон (податок на репатріацію доходів не виникає якщо об'єкт інтелектуальної власності з самого початку зареєстровано на іноземного суб'єкта).

5. Репутаційні вигоди, популярність, задоволення нематеріальних потреб — торговельна марка може бути використана для підвищення репутації, впізнаванності, реклами, збільшення гудвілу.

6. Можливість оптимізації оподаткування, досягнення інших фінансових цілей — використання торговельної марки в якості застави при отриманні кредитів, використання ліцензійних договорів як підстави для платежу на користь компанії-власниці торговельної марки (ліцензіара).

7. Можливість залучення міжнародних процедур для реєстрації в інших країнах — використання української заявки на торговельну марку в якості базової для реєстрації торговельної марки в інших країнах з пріоритетом за датою подання української заявки (міжнародна заявка подається протягом 6 міс., без української заявки не можна подати заявку за кордоном за Мадридською процедурою).

8. Можливість використання позначення на іноземній мові — відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", передбачається обов'язкове використання української мови в діловому обороті, рекламі, при обслуговуванні споживачів і багатьох інших сферах. Але при цьому передбачено, що зареєстровані торгові марки використовуються в тому вигляді, в якому вони зареєстровані (тобто, якщо торгова марка зареєстрована англійською, російською або будь-якому іншому іноземною мовою — ви можете її використовувати в зареєстрованому вигляді).

Реєстрація торговельної марки — це багатоетапний процес, у ході якого патентний повірений вибудовує обсяг охорони торговельної марки, виходячи з потреб клієнта.

Ми виділяємо 3 основних кроки у процедурі реєстрації ТМ:

  • Крок 1 — Попередній пошук (перевірка) ТМ;
  • Етап 3 — Підготовка, подання заявки на реєстрацію ТМ та ведення діловодства;
  • Етап 3 — Публікація та видача свідоцтва на ТМ.

У рамках кожного з етапів ми надаємо певний обсяг послуг, який відповідає вашим потребам та бюджету; на більшості етапів передбачається сплата державних зборів та мит.

Кінцева вартість реєстрації торговельної марки залежить від переліку наших послуг, які ви замовляєте, та обсягу охорони торговельної марки (кількості класів).

Крок 1. Попередній пошук торговельних марок (не обов’язково, але рекомендується)

Опис послуг та зборів Вартість, грн
Пошук “Експрес” Пошук “Стандарт”
ПОСЛУГА щодо визначення переліку класів для пошуку, з урахуванням однорідності 250 250
ПОСЛУГА щодо проведення експрес-пошуку ТМ для виявлення зареєстрованих чи поданих на реєстрацію ідентичних ТМ — за базою даних "Спеціальна інформаційна система Укрпатенту" (1 пошуковий запит) 500
ПОСЛУГА щодо проведення експрес-пошуку ТМ для виявлення ідентичних міжнародних реєстрацій, що розповсюджуються на територію України — за базою даних "Madrid Monitor" (1 пошуковий запит) 500
ПОСЛУГА щодо замовлення стандартного пошуку ТМ за закритими базами Національного органу інтелектуальної власності (Укрпатенту з метою виявлення ідентичних та схожих ТМ, що можуть стати завадою для реєстрації 750
ОФІЦІЙНИЙ ЗБІР за проведення поглибленого пошуку ТМ від 864*
ПОСЛУГА щодо аналізу результатів пошуку ТМ (порівняння кожної виявленої ТМ з торговельною маркою замовника на предмет схожості до ступеня змішування) та надання письмового висновку щодо наявності чи відсутності завад для реєстрації торговельної марки 1750
Вартість (Крок 1): 1250
(Пошук “Експрес”)
від 3614
(Пошук “Стандарт”)

* 864 грн за 1-й клас + 174 за кожний наступний (для словесної або зображувальної ТМ).
Для комбінованої ТМ сума офіційного збору подвоюється)

Крок 2. Підготовка і подання заявки на реєстрацію ТМ

Опис послуг та зборів Вартість, грн
1 клас 2 класи 3 класи
ПОСЛУГА щодо підготовки переліку товарів/послуг в рамках класу для формування обсягу охорони ТМ 750 1500 2250
ПОСЛУГА щодо підготовки та подання комплекту документів заявки на реєстрацію ТМ 2000 2000 2000
ПОСЛУГА щодо ведення діловодства за заявкою під час формальної та кваліфікаційної експертизи (відслідковування термінів, отримання документів, сповіщення заявника) 750 750 750
ОФІЦІЙНИЙ ЗБІР за подання заявки на реєстрацію торговельної марки (за один клас) 3200 6400 9600
Вартість (Крок 2): 6700
(1 клас)
10650
(2 класи)
14600
(3 класи)

Термін сплати — передплата, можна розбити на 2 платежі.

Термін виконання Агентством — 1-2 робочих дні

У разі виявлення експертизою та протиставлення тотожних чи схожих до ступеню змішування торговельних марок, можливі додаткові витрати, пов’язані з підготовкою відповіді на попередню відмову (вартість від 3000 грн. за 1 підставу). Ймовірність отримання попередньої відмови експертизи значно зменшується у разі проведення попереднього пошуку та правильного вибору виду і стратегії реєстрації ТМ на підставі результатів пошуку.

Крок 3. Публікація та видача свідоцтва на ТМ

Опис послуг та зборів Вартість, грн
1 клас 2 класи 3 класи
ПОСЛУГА щодо сплати збору за публікацію про реєстрацію ТМ та мита за видачу свідоцтва на ТМ, отримання свідоцтва та пересилання Замовникові 750 750 750
ОФІЦІЙНИЙ ЗБІР за публікацію про реєстрацію ТМ 600 1200 1800
ДЕРЖАВНЕ МИТО за видачу свідоцтва на ТМ 85 85 85
Вартість (Крок 3): 1435
(1 клас)
2035
(2 класи)
2635
(3 класи)

Термін сплати — протягом 3 місяців після позитивного рішення експертизи про реєстрацію ТМ.

Термін виконання — публікацію можна замовити після отримання позитивного рішення експертизи (зазвичай через 18-20 місяців після подання заявки за неприскореною процедурою або через 6-7 місяців від дати подачі заявки за прискореною процедурою).

ДОДАТКОВО — Прискорення експертизи заявки на реєстрацію ТМ

(якщо існує потреба у швидкому отриманні рішення щодо реєстрації ТМ — за 6-7 місяців)

Опис послуг та зборів Вартість, грн
Для словесної або зображувальної ТМ Для комбінованої ТМ
ПОСЛУГА щодо замовлення в Патентній установі прискорення експертизи заявки на реєстрацію торговельної марки, моніторинг та прискорені дії з діловодства 1750 1750
ОФІЦІЙНИЙ ЗБІР за прискорення експертизи за заявкою на реєстрацію торговельної марки:
- 1 клас товарів та послуг
- кожний наступний клас товарів та послуг


5220
612


9396
960

За НЕприскореною процедурою термін реєстрації торговельної марки зазвичай складає 18-20 місяців.

За прискореною процедурою рішення щодо реєстрації ТМ можна отримати за 6-7 місяців.

Вартість послуг, зборів та мит зазначено для українських заявників.

Зазвичай прискорення замовляють, якщо є потреба у швидкому отриманні свідоцтва на ТМ (наприклад, для отримання домену .ua, видачі ліцензії, залучення інвестицій тощо).

Реєстрація та захист логотипу як промислового зразка

Зазвичай вже затверджений власником графічний вигляд торговельної марки для безпосереднього використання є результатом роботи дизайнера. Тобто цей результат роботи дизайнера може являти собою результат інтелектуальної, творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання.

У такому разі, графічне виконання торговельної марки (надалі – ТМ) може бути захищене шляхом державної реєстрації такого об'єкта права інтелектуальної власності, як "промисловий зразок", який в інших країнах може називатися "industrial design" або просто "design".

Реєстрація промислового зразка здійснюється із застосуванням Локарнської класифікації або, як її ще називають, Міжнародної класифікації промислових зразків (МКПЗ). 32 клас МКПЗ, зокрема, передбачає такі промислові зразки як: "графічні зображення (двовимірні)", "графічні символи" та "логотипи".

Таким чином, незалежно від наявності чи відсутності державної реєстрації ТМ, охорону може отримати логотип, який відображує цю ТМ.

При цьому, на відміну від охорони торговельної марки, охорона логотипу як промислового зразка не обмежується будь-яким переліком товарів або послуг.

На відміну від процедури реєстрації ТМ, одна заявка на реєстрацію промислового зразка може включати множину промислових зразків, якщо усі вони належать до одного класу МКПЗ та їх кількість не перевищує 100. Тобто, одна така реєстрація може містити до 100 різних логотипів або їх варіантів.

Мінімальні витрати на сплату офіційних зборів та мита, пов'язаних з реєстрацією торговельної марки, складають 3885 грн. А мінімальні витрати на сплату офіційних зборів та мита, пов'язаних з реєстрацією промислового зразка, складають 2217 грн. у разі, коли заявником (майбутнім власником промислового зразка) не є його автор, або 457 грн. у разі, коли заявником є сам автор цього промислового зразка.

На відміну від реєстрації торговельної марки, реєстрація промислового зразка здійснюється лише на підставі формальної експертизи. Тому, якщо звичайна процедура реєстрації торговельної марки на даний момент складає близько 2 років, то звичайна процедура реєстрації промислового зразка складає менше 1 року.

Якщо прискорена процедура реєстрації ТМ складає близько 7 місяців, то прискорена процедура реєстрації ПЗ складає близько 2 місяців.

Однак дія реєстрації промислового зразка обмежується 25 роками на відміну від реєстрації торговельної марки, дія якої може продовжуватися через кожні 10 років необмежену кількість разів.

Словесні:

Приклади зареєстрованих торговельних марок

Зображувальні:

Приклади зареєстрованих торговельних марок

Комбіновані:

Приклади зареєстрованих торговельних марок

Об'ємні:

Приклади зареєстрованих торговельних марок

Більше прикладів зареєстрованих торговельних марок >>>


Щоб дізнатися вартість послуг щодо торговельних марок, виконайте наступні дії:

  • перейдіть за посиланнями нижче;
  • додайте необхідні послуги до кошика;
  • отримайте попередній розрахунок вартості.