Кількість
|
Вартість
|
||
|
1. Захист від недобросовісної конкуренції
Чим допоможемо
Команда Патентно-юридичного агентства ДЕСТРА має багаторічний успішний практичний досвід з захисту від недобросовісної конкуренції.
Ми пропонуємо комплексну правову допомогу з питань захисту від недобросовісних конкурентів, зокрема:
- аналіз ситуації (аналіз документів, первинна консультація);
- моніторинг порушення прав інтелектуальної власності;
- підготовка правової позиції, стратегії захисту;
- погодження стратегії захисту;
- збір доказів;
- складання і подання заяви до Антимонопольного комітету України;
- складання і подання позовної заяви;
- представництво інтересів у судових органах усіх інстанцій;
- складання і опрацювання процесуальних документів;
- оскарження рішень судів; участь у переговорах.
Завдати шкоди іміджу компанії можуть як власні дії (якщо вони будуть кваліфіковані як недобросовісна конкуренція), так і дії конкурентів. І репутаційні втрати це лише половина, можуть бути штрафи і цивільні позови. Ми рекомендуємо діяти на випередження (аналіз на предмет порушень майбутніх кампаній, реєстрація об’єктів інтелектуальної власності, моніторинг дій конкурентів), для запобігання шкоди бізнесу.
2. Що таке недобросовісна конкуренція
Недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності, а також дії визначені главами 2-4 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції" (надалі – "Закон").
3. Види недобросовісної конкуренції
1. Неправомірне використання ділової репутації суб’єкта господарювання;
2. Створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції;
3. Неправомірне збирання, розголошення та використання комерційної таємниці.
1. Неправомірним використанням ділової репутації суб’єкта господарювання є:
Неправомірне використання позначень (імені, комерційного (фірмового) найменування, торговельної марки, рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів і періодичних видань, інших позначень без дозволу (згоди) суб'єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх або схожі на них позначення у господарській діяльності, що призвело чи може призвести до змішування з діяльністю цього суб'єкта господарювання);
Неправомірне використання товару іншого виробника (введення у господарський обіг під своїм позначенням товару іншого виробника шляхом змін чи зняття позначень виробника без дозволу уповноваженої на те особи);
Копіювання зовнішнього вигляду виробу (відтворення зовнішнього вигляду виробу іншого суб'єкта господарювання і введення його у господарський обіг без однозначного зазначення виробника копії, що може призвести до змішування з діяльністю іншого суб'єкта господарювання);
Порівняльна реклама (реклама, що містить порівняння з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом). Правомірність порівняння у рекламі та відповідальність за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами визначається Законом України "Про рекламу".
2. Створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції.
До даного виду порушень належать:
- дискредитація суб'єкта господарювання;
- схилення до бойкоту суб'єкта господарювання;
- схилення постачальника до дискримінації покупця (замовника);
- підкуп працівника, посадової особи постачальника;
- підкуп працівника, посадової особи покупця (замовника);
- досягнення неправомірних переваг у конкуренції;
- поширення інформації, що вводить в оману.
3. Неправомірне збирання, розголошення та використання комерційної таємниці.
До даного виду порушень належать:
- Неправомірне збирання комерційної таємниці (добування протиправним способом відомостей, що відповідно до законодавства України становлять комерційну таємницю, якщо це завдало чи могло завдати шкоди суб'єкту господарювання);
- Розголошення комерційної таємниці (ознайомлення іншої особи без дозволу особи, уповноваженої на те, з відомостями, що відповідно до законодавства України становлять комерційну таємницю, особою, якій ці відомості були довірені або стали відомі у зв'язку з виконанням відповідних обов'язків, якщо це завдало чи могло завдати шкоди суб'єкту господарювання);
- Схилення до розголошення комерційної таємниці (спонукання особи, якій були довірені у встановленому порядку або стали відомі у зв'язку з виконанням відповідних обов'язків відомості, що відповідно до законодавства України становлять комерційну таємницю, до розкриття цих відомостей, якщо це завдало чи могло завдати шкоди суб'єкту господарювання);
- Неправомірне використання комерційної таємниці (впровадження у виробництво або врахування під час планування чи здійснення господарської діяльності без дозволу уповноваженої на те особи відомостей, що становлять відповідно до законодавства України комерційну таємницю).
4. Відповідальність за недобросовісну конкуренцію
Вчинення дій, визначених Законом як недобросовісна конкуренція, тягне за собою відповідальність, передбачену Законом, зокрема:
- накладення штрафу (штрафу у розмірі до 5% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб'єкта господарювання за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. Якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу АМКУ не надав відомостей про розмір доходу (виручки), штраф накладається у розмірі до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
- відшкодування шкоди (визначається і стягується в судовому порядку);
- вилучення товарів з неправомірно використаним позначенням та копій виробів іншого суб'єкта господарювання ( застосовується у разі неправомірного використання позначень, копіювання зовнішнього вигляду виробу у судовому порядку, шляхом звернення до суду АМКУ);
- спростування неправдивих, неточних або неповних відомостей (АМКУ має право прийняти рішення про офіційне спростування за рахунок порушника поширених ним неправдивих, неточних або неповних відомостей у строк і спосіб, визначені законодавством або цим рішенням).
5. Захист від недобросовісної конкуренції
Ефективним захист від недобросовісної конкуренції буде можливий за виконання певних умов, зокрема:
- приведення у відповідність до вимог законодавства правовстановлюючих документів, підтримання чинності патентів та свідоцтв.
- реєстрація прав на об’єкти інтелектуальної власності (торговельних марок, авторського права, винаходів, корисних моделей, промислових зразків);
- моніторинг діяльності конкурентів (заявки на реєстрацію промислової власності, реклама, сайти, вироби, упаковки) – з метою виявлення та вчасного припинення (а іноді й запобігання) неправомірних дій;
- припинення порушення (подання заяви про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції до відповідної установи (наприклад, АМКУ), судових органів є ефективним способом захисту ваших прав).
6. Заява до антимонопольного комітету україни
Заяву про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (у тому числі, про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції) суб'єкти господарювання – конкуренти, постачальники чи покупці відповідача та інші фізичні та юридичні особи, які можуть підтвердити, що дії чи бездіяльність відповідача, визначені зазначеними законами як порушення законодавства про захист економічної (недобросовісної) конкуренції, можуть безпосередньо і негативно вплинути на їхні права.
- 1. Заява подається виключно в письмовому вигляді;
- 2. Заява розглядається протягом 30 календарних днів;
- 3. У разі потреби одержання додаткової інформації, яка не може бути надана заявником, строк розгляду заяви може бути подовжений на 60 календарних днів;
- 4. Якщо ви відмовилися від заяви, вона залишається без розгляду, але це не є перешкодою для продовження АМКУ дослідження з питань, порушених у ній.
У разі, якщо заявник вважає, що подання ним заяви може спричинити для нього настання негативних наслідків, АМКУ може здійснити розслідування за власною ініціативою. Для цього заявник має подати вмотивоване клопотання про початок розгляду справи за власною ініціативою органів Комітету.
Якщо заява подана без додержання вимог Правил розгляду справ, державний уповноважений:
- залишає заяву без руху,
- заявникові надається строк для усунення недоліків. (!Час залишення заяви без руху не зараховується у строк розгляду заяви)
Заява залишається без розгляду, якщо:
Заява залишається без розгляду, якщо:
- у разі невиконання заявником зазначених вимог у встановлений строк (але це не позбавляє заявника права звернутися до АМКУ з повторною заявою);
- у разі, коли заявник відмовився від заяви.
Розгляд заяви може бути зупинено:
- з власної ініціативи відповідного органу АМКУ, голови територіального відділення, за заявою особи, що подала заяву, до завершення розгляду органом АМКУ, судом пов'язаної з цією заявою іншої справи;
- до вирішення органом АМКУ чи іншим державним органом пов'язаного з нею іншого питання.
У розгляді заяви може бути відмовлено:
- якщо подана заява одним і тим же заявником з одного й того ж питання, якщо питання, порушені у раніше поданій заяві, розглянуті по суті;
- якщо не виявлено ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- якщо дії чи бездіяльність, що містять ознаки порушення, не мають відчутного впливу на умови конкуренції на ринку (на підставі частини ІІ статті 36 Закону України "Про захист економічної конкуренції");
- якщо заяву було подано після 6 місяців з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатись про порушення своїх прав. Однак, якщо АМКУ, відділення визнає поважними причини пропуску строку звернення із заявою, порушене право підлягає захисту.
Зверніть увагу! Про дії чи бездіяльність суб’єктів господарювання, органів державної влади або органів місцевого самоврядування, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, можуть повідомляти АМКУ, або його територіальні відділення, особи, права яких не порушуються внаслідок неправомірних дій у конкуренції. Такі повідомлення не є заявами про порушення у розумінні абзацу 2 частини 1 статті 36 ЗУ "Про захист економічної конкуренції". До них не може бути застосовано норми щодо розгляду органами АМКУ заяв про порушення законодавства. Якщо внаслідок такого повідомлення органом АМКУ будуть розпочаті процесуальні дії, особа, яка його надала, не буде мати процесуальних прав заявника у цій справі. Таке повідомлення може бути оформлене у довільній письмовій формі з викладенням відомих заявникові дій чи бездіяльності.
7. Послуги щодо захисту прав інтелектуальної власності
Опис | Вартість, грн. | |
70301 | Складання заяви до Антимонопольного комітету України - коеф. 1 | 6000.00 |
70302 | Підготування та подання заперечення проти заявки на реєстрацію торговельної марки - коеф. 1 | 6000.00 |
70303 | ОФІЦІЙНИЙ ЗБІР за подання заперечення проти заявки на реєстрацію торговельної марки [41300] | 2000.00 |
Безкоштовні консультації щодо захисту прав інтелектуальної власності
Ми надаємо консультації щодо процедур захисту прав інтелектуальної власності в Україні та за кордоном, а також письмові матеріали.
Безкоштовно надаються:
- Перші 15 хвилин усної консультації щодо процедур захисту прав інтелектуальної власності;
- Стандартні письмові матеріали щодо процедур захисту прав інтелектуальної власності.
У більшості випадків безкоштовних консультацій та базових письмових матеріалів достатньо для прийняття рішення про початок співпраці з нами.