График работы:

 info@destra.ua

0
Мой заказ
Добавьте товары в желания
Добавьте товары для сравнения

Торговые марки | Что такое торговая марка

1. Що таке торговельна марка, знак, логотип, бренд

Торговельні марки

Торговельна марка — будь-яке позначення або комбінація позначень, які застосовуються для індивідуалізації товарів (послуг) та дають можливість відрізнити товари або послуги однієї особи від товарів або послуг інших осіб.

Знак для товарів і послуг, товарний знак, торговий знак, знак обслуговування, товарна марка, фірмовий знак, знак фірми, знак компанії, trademark — це синонімічні терміни, що позначають торговельну марку та зустрічаються в законодавстві України та інших країн.

Логотип — це поняття зі сфери дизайну, що являє собою графічний знак, емблему, символ, виконані у вигляді оригінального графічного позначення або літерного (шрифтового) накреслення. Якщо логотип використовується для індивідуалізації товарів та/або послуг, такий логотип можна зареєструвати як торговельну марку.

Бренд — це поняття зі сфери маркетингу, яке включає сукупність уявлень, асоціацій, емоцій, ціннісних характеристик, пов’язаних з торговельною маркою (знаком), продуктом чи послугою у свідомості споживача. У побуті торговельну марку (знак) часто називають брендом, до нас звертаються з проханням зареєструвати бренд. Насправді ми можемо зареєструвати торговельну марку, сформувати необхідний обсяг охорони, а потім ви використовуєте цю торговельну марку, щоб створити бренд, завоювавши довіру споживачів.

Можлива і зворотна ситуація щодо бренду: ви створили впізнаваний бренд (у вас є назва, логотип, слогани, продукт, шанувальники), і лише потім ви здогадуєтеся чи вам підказують, що цей бренд потрібно захистити шляхом реєстрації однієї чи кількох торговельних марок. Ця ситуація трапляється часто, але в такому випадку власники бренду, вклавши значні кошти в “розкрутку” бренду, ризикують втратити свій бренд або суттєво звузити можливості свого розвитку, якщо конкурент раніше подасть на реєстрацію таку саму чи подібну торговельну марку.


2. Види та приклади торговельних марок

Найчастіше реєструють такі види торговельних марок:

Словесні торговельні марки:

 

Приклади зареєстрованих торговельних марок

 

Словесні торговельні марки складаються з існуючих чи вигаданих слів або сполучень літер, цифр (наприклад, назви компаній, позначення, які слугують для індивідуалізації товарів або послуг, слогани, які використовуються в рекламних цілях, девізи);

Зображувальні та об’ємні торговельні марки:

 

Приклади зареєстрованих торговельних марок

 

Зображувальні торговельні марки складаються з графічних композицій будь-яких форм на площині (наприклад, логотипи, емблеми, етикетки).

Об'ємні торговельні марки складаються з тривимірних фігур або їх композицій (наприклад, форма пляшки, пакування, вивіски).

Комбіновані торговельні марки:

 

Приклади зареєстрованих торговельних марок

 

Комбіновані торговельні марки складаються з комбінації словесних позначень, плоских графічних композицій та/або тривимірних фігур.

Рідше реєструють такі види торговельних марок:

  • Кольори та комбінації кольорів;
  • Світлові торговельні марки;
  • Звукові торговельні марки;
  • Запахи;
  • Ваш варіант — наприклад, танок)))

Більше прикладів ТМ>>>


3. Навіщо реєструвати торговельну марку?

1. Отримати монополію на ринку — тобто отримати виключне право використовувати торговельну марку (виробляти продукцію з таким позначенням, надавати послуги), усунути конкурентів, отримавши виняткове право на використання ТМ на певній території, право перешкоджати неправомірному використанню ТМ, забороняти використання ТМ, дозволяти використання ТМ (продавати ліцензію).

2. Можливість уникнути проблем у разі реєстрації такої торговельної марки іншою особою — якщо інша особа зареєструє таку торговельну марку в Україні або іншій країні, де ви продаєте або збираєтеся продавати товари або послуги, вона може зажадати від Вас припинити використовувати відповідне позначення, у т.ч. через суд. Є ймовірність, що Ви зможете відстояти своє право на використання позначення на підставі попереднього користування, але будете істотно обмежені в своїх правах і понесете витрати на оплату послуг юристів та патентних повірених.

3. Збільшити капіталізацію підприємства — підвищення вартості підприємства шляхом оцінки та постановки торговельної марки на баланс, внесення в статутний фонд.

4. Можливість отримувати винагороду власником торговельної марки, який може при цьому бути, наприклад, власником або керівником компанії — можливість виплати грошей керівнику/засновнику (як власнику ТМ) у вигляді роялті (з нарахуванням ПДФО без ЄСВ) за використання ТМ; перерахування роялті за кордон (податок на репатріацію доходів не виникає якщо об'єкт інтелектуальної власності з самого початку зареєстровано на іноземного суб'єкта).

5. Репутаційні вигоди, популярність, задоволення нематеріальних потреб — торговельна марка може бути використана для підвищення репутації, впізнаванності, реклами, збільшення гудвілу.

6. Можливість оптимізації оподаткування, досягнення інших фінансових цілей — використання торговельної марки в якості застави при отриманні кредитів, використання ліцензійних договорів як підстави для платежу на користь компанії-власниці торговельної марки (ліцензіара).

7. Можливість залучення міжнародних процедур для реєстрації в інших країнах — використання української заявки на торговельну марку в якості базової для реєстрації торговельної марки в інших країнах з пріоритетом за датою подання української заявки (міжнародна заявка подається протягом 6 міс., без української заявки не можна подати заявку за кордоном за Мадридською процедурою).

8. Можливість використання позначення на іноземній мові — відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", передбачається обов'язкове використання української мови в діловому обороті, рекламі, при обслуговуванні споживачів і багатьох інших сферах. Але при цьому передбачено, що зареєстровані торгові марки використовуються в тому вигляді, в якому вони зареєстровані (тобто, якщо торгова марка зареєстрована англійською, російською або будь-якому іншому іноземною мовою — ви можете її використовувати в зареєстрованому вигляді).


4. Як охороняється торговельна марка

Власник торговельної марки отримує монопольне право на використання своєї торговельної марки для позначення певних товарів та послуг, перелік яких визначається при реєстрації. Обсяг цього монопольного права (обсяг правової охорони торговельної марки) визначається:

  • зображенням ТМ; та
  • переліком товарів та/або послуг, внесеним до державного реєстру, щодо яких вона зареєстрована.

Це означає, що власник торговельної марки може заборонити іншим особам використовувати ідентичні і схожі до ступеню змішування торговельні марки щодо таких самих або однорідних товарів і послуг.

Територіальні межі правової охорони торговельної марки

Права на торговельну марку охороняються лише в тій країні, де видано свідоцтво на таку торговельну марку. Тобто реєструвати торговельну марку потрібно в тій країні (країнах), де ви хочете отримати охорону.

Детальніше про реєстрацію ТМ в Україні

Детальніше про реєстрацію ТМ в інших країнах

Термін дії правової охорони торговельної марки

Право власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Термін дії свідоцтва становить 10 років. Його можна продовжувати кожні 10 років.

Детальніше про продовження дії ТМ


5. Вартість реєстрації торговельної марки в Україні

Реєстрація торговельної марки — це багатоетапний процес, у ході якого патентний повірений вибудовує обсяг охорони торговельної марки, виходячи з потреб клієнта.

Ми виділяємо 3 основних кроки у процедурі реєстрації ТМ:

  • Крок 1 — Попередній пошук (перевірка) ТМ;
  • Крок 2 — Підготовка, подання та супроводження заявки на реєстрацію ТМ;
  • Крок 3 — Публікація та видача свідоцтва на ТМ.

У рамках кожного з етапів ми надаємо певний обсяг послуг, який відповідає вашим потребам та бюджету; на більшості етапів передбачається сплата державних зборів та мит.

Кінцева вартість реєстрації торговельної марки залежить від переліку наших послуг, які ви замовляєте, та обсягу охорони торговельної марки (кількості класів).

Крок 1. Попередній пошук торговельних марок (не обов’язково, але рекомендується)

Варіант 1. Пошук торговельних марок “ЕКСПРЕС”* — 1-2 робочих дні

Опис Вартість, грн.
30601 ПОСЛУГА щодо проведення пошуку тотожних ТМ за базами "Спеціальна інформаційна система УКРНОІВІ” та “Madrid Monitor”, до 5 пошукових запитів, до 5 класів 1500,00
* Пошук “Експрес” — пошук ідентичних торговельних марок з метою:
  • швидкого з’ясування наявності чи відсутності очевидних завад для реєстрації;
  • економії коштів на проведення пошуку.

Варіант 2. Пошук торговельних марок “СТАНДАРТ”** — 5 робочих днів

Опис Вартість, грн.
30301 ПОСЛУГА щодо проведення пошуку тотожних та схожих ТМ за базами "Спеціальна інформаційна система УКРНОІВІ” та “Madrid Monitor” — за словесною або зображувальною частиною, до 10 класів 2500,00
30701 ПОСЛУГА щодо аналізу результатів пошуку шляхом порівняння з позначенням замовника на предмет схожості до ступеня змішування за наступними критеріями: (1) візуальна схожість; (2) фонетична схожість; (3) семантична схожість; (4) однорідність товарів/послуг, а також надання письмового висновку за результатами порівняння з оцінкою ймовірності протиставлення відібраних торговельних марок експертизою і ймовірності відстояти реєстрацію у випадку протиставлення та у разі необхідності надання рекомендацій щодо зменшення ризику протиставлення 2250,00
** Пошук “Стандарт” — поглиблений пошук ідентичних та схожих торговельних марок з метою:
  • повноцінного виявлення ризиків, що можуть завадити реєстрації ТМ чи звузити обсяг охорони;
  • у разі виявлення ризиків — коригування стратегії реєстрації ТМ та обсягу правової охорони: зміна виду ТМ (словесна, зображувальна, комбінована), зазначення чи незазначення кольорів, додавання чи усунення елементів — для подальшої успішної реєстрації;
  • мінімізації ризику протиставлення іншої ТМ на етапі експертизи і, відповідно, уникнення додаткових витрат, пов'язаних з відстоюванням реєстрації;
  • забезпечення передбачуваного та контрольованого процесу реєстрації завдяки можливості обґрунтовано прийняти рішення про вид знаку та обсяг охорони на підставі інформації, отриманої у ході попереднього пошуку та стратегічного планування.

Крок 2. Підготовка і подання заявки на реєстрацію ТМ

Опис Вартість, грн.
31601 ПОСЛУГА щодо формування переліку товарів та послуг для реєстрації ТМ — з числа наявних у Міжнародному класифікаторі — за кожний клас товарів або послуг 1000,00
31603 ПОСЛУГА щодо підготовки та подання комплекту документів заявки на реєстрацію торговельної марки — за заявку в цілому 2500,00
31604 ПОСЛУГА щодо юридичного супроводження заявки на реєстрацію торговельної марки до завершення процедури реєстрації — ведення діловодства, відслідковування термінів, отримання документів, інформування заявника — за заявку в цілому 1000,00
31701 ЗБІР за подання заявки на реєстрацію торговельної марки (1 заявник) [40100] — за кожний клас товарів або послуг 3000,00

Термін сплати — передплата, можна розбити на 2 платежі.

Термін виконання Агентством — 1-2 робочих дні

У разі виявлення експертизою та протиставлення тотожних чи схожих до ступеню змішування торговельних марок, можливі додаткові витрати, пов’язані з підготовкою відповіді на попередню відмову (вартість від 3000 грн за 1 підставу). Ймовірність отримання попередньої відмови експертизи значно зменшується у разі проведення попереднього пошуку та правильного вибору виду і стратегії реєстрації ТМ на підставі результатів пошуку.

Крок 3. Публікація та видача свідоцтва на ТМ

Опис Вартість, грн.
33501 ПОСЛУГА щодо сплати збору за публікацію та мита за видачу свідоцтва на ТМ, отримання свідоцтва та пересилання Замовникові - для резидентів України 1250,00
33502 ЗБІР за публікацію відомостей про реєстрацію торговельної марки [41700] - 1 клас товарів або послуг 600,00
33504 ДЕРЖАВНЕ МИТО за видачу свідоцтва про реєстрацію торговельної марки - для резидентів України 85,00

Термін сплати — протягом 3 місяців після позитивного рішення експертизи про реєстрацію ТМ.

Термін виконання — публікацію можна замовити після отримання позитивного рішення експертизи (зазвичай через 18-20 місяців після подання заявки за неприскореною процедурою або через 6-7 місяців від дати подачі заявки за прискореною процедурою).


Консультації щодо торговельних марок

Ми надаємо консультації щодо процедури реєстрації торговельних марок в Україні та за кордоном, а також письмові матеріали, в яких пояснюються етапи та вартість реєстрації.

Безкоштовно надаються:

  • перші 15 хвилин усної консультації щодо реєстрації торговельних марок;
  • стандартні письмові матеріали щодо етапів та вартості реєстрації.

У більшості випадків безкоштовних консультацій та базових письмових матеріалів достатньо для прийняття рішення про початок співпраці з нами.

Замовити безкоштовну консультацію

Замовити безкоштовну консультацію


Наверх

Мы заботимся о вашей конфиденциальности

Этот веб-сайт использует файлы cookie для маркетинга и статистических целей, а также для безопасной и оптимальной работы сайта. Вы можете изменить это в настройках вашего браузера. Нажмите на кнопку «Согласиться», чтобы дать согласие на использование файлов cookie. Подробнее можно ознакомиться на странице Пользовательское соглашение.

,