Сімейний бренд меблів: необхідність захисту
Реєстрація торговельної марки — це не просто формальність. Це інвестиція в цінність бізнесу, унікальність на ринку та репутацію.
Патентно-юридичне агенство “Дестра” супроводжувало процес реєстрації торговельної марки “МІА” — бренду, за яким стоїть сімейна меблева майстерня та понад 20 років досвіду. Власник торговельної марки разом із дружиною та донькою працюють над створення унікальних меблів з оригінальним дизайном, вкладаючи в кожен проєкт майстерність, натхнення та творчий підхід. Над дизайном меблів працює донька клієнта, яка є дизайнеркою, а сам клієнт - провідний дизайнер й ініціатор ідей. “МІА” в перекладі з італійської означає “моя”, тобто, “мої меблі, моя сім'я, мої ідеї”.

У цьому кейсі наші фахівці повністю взяли на себе юридичний супровід: від підготовки заявки до отримання свідоцтва. Та в процесі реєстрації виник момент, що вимагав окремої юридичної уваги.
Раніше у заявника вже була зареєстрована ТМ “МІА”, свідоцтво на яку все ще діяло на момент подачі нової заявки. Клієнт вирішив не продовжувати дію старої торговельної марки, у зв’язку із бажанням оптимізувати витрати, а прийняв рішення зареєструвати нову торговельну марку з тим же позначенням та в тих самих класах МКТП.
Реєстрація саме цього позначення була надзвичайно важливою, оскільки бренд уже активно використовує назву «МІА» у домені, фірмовому стилі, рекламних матеріалах та всіх комунікаціях.
Подолання перепон на шляху реєстрації
На етапі кваліфікаційної експертизи новій заявці була протиставлена уже діюча торговельна марка - хоча обидві належали одній і тій самій особі. Саме наявність чинного свідоцтва було зазначено як підставу для попередньої відмови під час розгляду нової заявки.
Це відносно нова практика УКРНОІВІ, коли формально діюча ТМ (навіть така, що скоро втратить чинність) автоматично вважається перешкодою для реєстрації ідентичного позначення.
Згідно з п. 4 ст. 5 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», обсяг правової охорони визначається зображенням торговельної марки та переліком товарів і послуг, внесених до Реєстру, і засвідчується єдиним свідоцтвом. В своїй діяльності УКРНОІВІ трактує це так: чинне законодавство не допускає співіснування двох однакових ТМ з ідентичним обсягом охорони, навіть якщо вони належать тій самій особі. Це суперечить принципу виключного права. Саме тому чинна торговельна марка клієнта була формально протиставлена новій заявці — до моменту припинення її дії.
Успішна реєстрація
Одним із ключових факторів нашого успіху стала підготовка підготовка та подання до УКРНОІВІ необхідного пакету документів, що усував формальну перешкоду і відкрив шлях до успішної реєстрації нової марки з ідентичним позначенням.
У підсумку, торговельна марка “МІА” успішно пройшла кваліфікаційну експертизу і отримала реєстрацію та захист зі сторони закону, при цьому клієнт досяг усіх поставлених цілей:
- збереження прав на торговельну марку МІА;
- економія на процедурі (повторна реєстрація замість продовження старої реєстрації);
- збереження прав на домен mia.ua.
Цей кейс доводить, що навіть у ситуаціях, які спершу виглядають як перешкода, можна знайти ефективне та законне рішення. Основне - мати поруч професійну команду.
Завдяки злагодженій роботі наших фахівців, клієнт отримав нову реєстрацію торговельної марки, а разом із нею захист та простір для розвитку та плідної праці.
Цінуємо довіру до нашої команди й завжди готові підтримати клієнта на кожному етапі розвитку власного бренду.
Авторка статті: Анастасія Лазар, юристка з інтелектуальної власності